24 godziny w Chongqing

Chongqing było trochę nieplanowanym przystankiem na naszej wycieczce do prowincji Sichuan; usłyszeliśmy od znajomych, że super miasto więc bez większego zastanawiania się zdecydowaliśmy się je odwiedzić.

Podróż pociągiem z Hengyang zajęła nam około 9 godzin, zajechaliśmy do Chongqing późnym wieczorem i zdecydowaliśmy się dojechać do naszego hostelu metrem. Z jakiegś nieznanego mi powodu, to ja zaczęłam czytać mapę i szukać, na którym przystanku mamy zmienić linię i wysiąść.

Jeżeli mam być kompletnie szczera, to nie jestem najlepszą osobą do takich zadań, moja orientacja w terenie jest nieistniejąca. Czasem mam wrażenie, że bez Dana to nadal bym była w Guangzhou, gdzie wylądowaliśmy po raz pierwszy i nadal bym próbowała ogarnąć jak się dostać na pociąg.

Według moich obliczeń musieliśmy przejechać 24 przystanki i dopiero wtedy zmienić linię. Dan bez zastanowienia kiwnął głową i ruszyliśmy na przejażdżkę na samiutki koniec linii. Wiecie co znajduję się na końcu linii? Aboslutnie nic. Nadal jednak nie świadoma swojego wielkiego błędu stwierdziłam, że jesteśmy pewnie blisko więc możemy wziąć taksówkę, ‚drogo nie będzie’… Wsiedliśmy do taksówki, podaliśmy panu adres, on trochę dziwnie na nas spojrzał i ruszył. Lokalizacja na naszych mapach pokazywała, że jesteśmy na samym końcu miasta i bardzo daleko od hostelu, więc stwierdziliśmy że pewnie nie działa zbyt dobrze bo w pociągach nigdy nie łapie zasięgu i po wyjściu czasem trochę świruję.

Po 10 minutach nic się jednak nie zmieniało, użyliśmy Chińskich map i pokazywały to samo i dopiero wtedy uderzyło mnie jakim jestem kretynem…
Zamiast w 30 min, dostaliśmy się w końcu na miejsce w 2,5 godziny. Bez komentarza.

DSC08948 (2)

Chongqing leży nad słynną rzeką Jangcy i jak dla mnie jest trochę jak Hong Kong ale w wersji Chin kontynentalnych. Pełno wieżowców dookoła rzeki, świątynie w środku miasta i wszystkie budynki tak wielkie i tak blisko siebie, że odnosiło się przytłaczające wrażenie. Ciężko było się po mieście przemieszczać bo między budynkami nie ma dużo pobocznych uliczek.

DSC08955 (2)

Spacerując po mieście udało nam się znaleźć świątynię zaszytą pośród wielkich wieżowców. Za małą oplatą weszliśmy do środka i znaleźliśmy się w jednej z ciekawszych świątyń jakie widziałam. Jedno z pomieszczeń wypełnione było statuetkami intensywnie patrzących się na ciebie osób. Chodząc między nimi czułam się troszkę jak Cersei z Gry o Tron na jej ‚pokutnym marszu’ ;).

Udaliśmy się też nad rzekę do jaskiń Hongya, które tak naprawdę jaskiniami nie są. Jest to jakby centrum handlowe z restauracjami wybudowane dość niedawno, ale  w takim stylu żeby wyglądało na coś zabytkowego. Mimo że jest tam trochę drogo i turystycznie to miejsce ma swój klimat. Mamy widok na rzekę Jangcy i ciekawe budynki po jej drugiej stronie, zdecydowanie polecam na chwilę relaksu i na jedzonko.

DSC09074 (2)

Architektura w Chongqing naprawdę przyciąga oko, przy tak wielu nowoczesnych budynkach czasem ciężko skupić swoją uwagę na tylko jednym. Budynek poniżej to muzeum sztuki nowoczesnej, czasu niestety nie starczyło żeby zajrzeć do środka, ale zadowoliłam się podziwianiem go z zewnątrz :).

Chongqing to też całkiem niezłe miejsce na zakupy, z dużą ulicą przeznaczoną tylko dla pieszych możemy znaleźć tam wszystko. Od luksusowych sklepów po tanie markety.

Nasz dzień w Chongqing był bardzo intensywny ale naprawdę ciekawy. Nie wiem czy jest tam wystarczająco dużo rzeczy na dłuższy pobyt ale 24 godziny dla mnie to był idealny czas. Myślę, że jeżeli pojechałabym tam ponownie za rok to miasto wyglądałoby zupełnie inaczej, cały czas się rozwija i widać to gołym okiem. Na każdym kroku budują nowe wieżowce, albo remontują stare, wszędzie widać było szybki rozwój i chaos, który przez to w tym mieście panuje.